tisdag 11 september 2012

Arvegods i ny form

När min morfar gick bort och hans hus skulle tömmas hittades en massa gamla lakan med vackra broderier på. Det var lakan, påslakan och dynvar som var från flera generationer tillbaka. Ingen vill väl egentligen använda andras, gamla lakan men de var så vackra så jag ville använda dem på något sätt.
Detta blev resultatet. Jag vet inte riktigt vad man skall kalla det, täcke, filt...

Det är alltså inte gult utan helt vitt. 

Det krävdes några varv av blötläggning i klorin för att få det helt vitt.





På framsidan har jag sytt ihop bitar som jag klippt ut av lakanen där det fanns vackra broderier. Baksidan är helt vit. Än så länge har jag nog inte hittat någon användning för det, men det får pryda soffan tills det får någon ordentlig plats.

Det är svårt att få någon rättvis bild på det eftersom det inte hittas det bästa ljuset här inne idag. Vill man se det bättre får man helt enkelt komma och hälsa på.


Resten av veckan har jag svårt att se att jag hinner slänga upp något inlägg eftersom hela morgondagen spenderas i tammerfors, torsdag och fredag är jag hela dagarna på en konferens.

Nu blir det en härlig höstpromenad med min sambo!


Therese.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar